Tuesday, July 7, 2009

bantu membantu

Perkataan bantu membantu memang mudah untuk kita ucapkan tapi amat sukar untuk kita laksanakan. betulkan?
Kadang2 kita boleh jer cakap akan bantu orang tu tapi bila tiba waktunya, kita tak akan dapt membntu. Bagi pasangan suami isteri yang bekerjaya istilah bantu membantu amatlah dititik beratkan, tak bolehlah suami dgn egonya langsung tak nak membantu kerja2 rumah..manakala istri pulak terbeban dgn 2 tugas yang berat iaitu bekerja dan menjd surirumah sepenuhnya apabila tiba dirumah.

Alhamdulillah sepjg pernikahan kami, aku tak menghadapi masalah dr segi menguruskan rumah tangga kerana apa? kerana aku dikurniakan seorang suami yang sedia membantu banyak perkara dalam rumah. Suamiku akan lakukan apa sahaja dirumah, kecuali 2 benda sahaja iaitu mengosok baju (bukan suamiku tak boleh buat tapi gosokkannya agak kurang kemas) dan mengemas tempat tido manakala yang lain-lain2nya suamiku akan lakukan bagi meringankan bebanku.

Suamiku akan lakukan semua kerja ini masa aku lena diulit mimpi bersama anak kami, katanya kalau aku dan bb tido senang untuk dia kemas rumah sebb bb tak akan ganggu aktiviti mengemas dan bila aku pulak tido katanya kesiannya nak kejutkan sebab aku penat jaga bb.
Terima kasih banyak abang sebb menjadi suami yang sangat sempurna.

Tapi aku rasa sangat terbeban apabila suamiku terpaksa meeting atau berkursus diluar, masa ni lah aku akan jadi tak tentu arah, sebabnya semua benda aku terpaksa buat sendiri, menyapu, (itupun kadang2, kalau tak suamiku akan suruh tunggu sampai dia balik), basuh baju (kalau ada bajulah) dan mengemop lantai..(hmmm yang ni aku belum penah buat lagi sepanjang aku bergelar isteri)

dan yang paling tak bestnya bila suamiku kerja luar adalah aku tak ada kawan nak berborak..sebab setiap hari bila suamiku sampai jer rumah aku akan bercerita pelbagai cerita tah apa2 cerita semua keluar..dan suamiku yang sangat penyayang akan layan kan ajer aku ni.
tu sebb kalau aku merajuk aku akan diam shj tanpa cerita suamiku akan perasan hehehe..

dan paling bahagianya aku bergelar istri adalah kerana suamiku sangat manja dan penyayang,apa yang manja dan penyayang biarlah aku jer yang tahu...

ok nnti aku cerita lagi apa istimewanya suamiku ini..

No comments:

Post a Comment