Monday, July 6, 2009

Dedikasi buat suamiku


Alhamdulillah, aku baru jer terima berita yang sangat mengembirakan hatiku...
apa beritanya? Akhirnya setelah setahun 9 bulan suamiku berulang alik dari Damansara ke Selandar Melaka, akhirnya pada Ogos ini suamiku akan memulakan tugasnya yang baru dengan jawatan baru di Johol Negeri Sembilan.
Tahniah Abang..

Orang akan bertanya dua kali pada aku betul ker suami ku berulang dari Damansara ke Selandar setiap hari... itulah kebenarannya.
sejak kami nikah hinggalah saat ini itulah yang suamiku lalui saban pagi.
kadang2 hatiku tersentuh melihat pengorbanan suamiku..aku sudah bertanya pada ramai kenalan lelaki adakah mereka sanggup buat sepertimana suamiku lakukan, kata mereka hush... gilalah, mana boleh, sakit2 badan naik bas hari2...
Andai aku di tempat dia pun aku mungkin tak sanggup melakukan seperti mana dia lakukan untuk diriku,
harinya bermula seawal 4.30 pg, pukul 5.00 pg dah siap2 naik kereta untuk ke alor gajah untuk naik pula bas ke puduraya, setelah itu naik pula motor terus ke damansara. Bayangkan setiap hari terpaksa melaluinya.
ptg akan sampai ke rumah dlm pukul 7.30 mlm.
itulah waktu berhanrga bagi kami untuk bersama seisi keluarga.
cuma seorang insan yang sanggup buat semua itu untuk diriku dan anak kecik kami.
Aku sangat menghargai penat lelah dan pengorbanan yang telah suamiku curahkan pada keluarga kami...

Aku tak pernah minta dia berulang setiap hari dari awal perkahwinan kami lagi aku telah cakapkan padanya disebbkan kerja kita yang berbeza biarlah kita bertemu seminggu sekali, dan suamiku pun bersetuju, namun setelah kami tinggal bersama, suamiku tak sampai hati untuk tinggalkan aku sendirian di Melaka ni, dan akhirnya setelah sebulan bernikah aku disahkan hamil, suamiku lebih nekad untuk berulang setiap hari.

Abang, terima kasih banyak sebab sanggup berulang demi sayang dan damia dan terima kasih jugak sebb banyak membantu buat kerja rumah hehehe
Aku selalu caakp dengan diriku sendiri andai ada anugerah yang terulung untuk dianugerahkan untuk suami, pastinya nama suamiku akan ku calonkan.Dialah Mohd Zairey bin Yahya.

No comments:

Post a Comment